Rondreis-VS.reismee.nl

Onthaasten

Ontwaakt in het Best Western Plus hotel Ruby's Inn in de staat Utah. We zijn gisteren vanuit Page door een tijdzone heengereden. Het is hier een uur later. Zoals gezegd zitten we in het gebied van de Mormonen. Bryce Canyon dankt zijn naam aan Ebenezer Bryce die als 18 jarige emigrant in 1875 vanuit Schotland meegeholpen heeft de Canyon begaanbaar te maken. In de Canyon zijn de Hoodoo's te bewonderen. Dit zijn hoge rotszuilen die ontstaan door erosie. Mooie kleuren wisselen zich af. De rotszuilen lijken wel op een leger soldaten. Denk aan het het Chinese terracotta leger. De Canyon is een walhalla voor hikers (nordic walking) We zijn met de bus het National park ingegaan en gestart bij het viewpoint Bryce Point om vervolgens via Inspiration- Sunset- en Sunrise viewpoint te gaan lunchen bij Bryce Canyon Lodge. Ons hotel is een doorgangspost voor motorrijders die onder andere route 66 rijden. We zien veel Harley Davidson Tri Glades motoren. Deze motor heeft twee achterwielen. Even gekeken op internet naar de aanschafkosten, nieuw € 43.500 veel motorrijders rijden zonder helm maar met een bandana. Christ moet nog even zijn rijbewijs halen maar dan gaan we ervoor.Om 3 uurwaren we terug in het hotel. Even een rustmomentje en wat gaan zwemmen. Morgen gaan we door naar Zion in de staat Utah.

piwr

Maar je kunt zo een motor toch alvast kopen en dan later hier het rijbewijs halen - de prijs van de verplichte helm zal t probleem toch niet wezen? Doen!

piet

piwr is piet

Kim

Als jullie motor gaan rijden, krijgen jullie van mij de bandana's van buurman en buurman :)